Hvem er vi

JUNIORKLUBBEN - som har eksisteret siden 1993- er en privat forældre drevet klub/forening, som har til formål at drive en mellemtrinsklub, primært for børn fra 4. til 6. klasse. Klubben skal tjene som værested for de større børn. Der lægges vægt på personlig udvikling, gennem kreativ beskæftigelse, i samråd med børnene, i det enkelte barns eget tempo.

Starten på klubben var i Februar/Mats 1993. Skolens fritidsordning havde ikke plads til 3. klasse - det var der en del forældre der reagerede på. Der var på det tidspunkt ikke pasningsordning til og med 3. klasse, det kom først to år senere. Efter flere møder i forældrekredsen, blev der holdt en stiftende general forsamling og klubben kunne, med Helle Elnegård som daglig leder, gå i gang. Kommunen gav et starttilskud på 10.000 kr.

Klubben var blevet en succes, der, på trods af lavt børnetal det første år, voksede og i 1996 blev Klubben i samarbejde med forældre og diverse sponsore udvidet.

I sommeren 2013 overtog Kristian Bæk Nielsen rorpinden efter Helle og satte, sammen med Tina Baumann, et nyt præg på juniorklubben. Der kom et nyt logo, nye farver, ny hjemmeside og nye tiltag. Mottoet er dog stadig det samme: Alle har ret til en god eftermiddag!

Klubben har de sidste 20 år, gennemgået små og store udfordringer, men har altid overlevet. Ikke mindst på grund af de ildsjæle der holder den igang og som er fokuseret på, at beholde en populær juniorklub i Stenstrup.

Hverdagen i klubben byder på mange forskellige aktiviter, bl.a.:

Byture

Vi går i salen

Ture ud af huset, fx. tur til svømmehallen, spring i SG hallen, Julegave indkøb, mm.

Klubbens egen café servere dagligt en eftermiddagssnack

Gæster kommer forbi for at lave eller deltage i aktiviteter med børnene

Gamer room'et er altid åbent

Aftenåbent med forskellige temaer, pige/drenge aftener, mm.

Spil, hygge, leg, fordybningen

Årlig overnatning i klubben

Børnenes egne initiativer og ideer føres ud i livet

Kreativ hjørnet åbner, hvor der bla kan laves: Tasker af papir og gummi, armbånd og smykker, decoupage, dækservietter, fingermaling, kunstterapi, strikke, hækle, modernisere tøj med perler, scenografi, årstidsbestemt kreativitet, i-pad og smartphone etuier og meget, meget mere!